24 September, 2007

objeKtif KHEMAH IBADAH

Assalamualaikum..Syukur ke Hadrat Allah kerana dgn kehendaknya dapat kita bersama-sama menjayakan program KHEMAH IBADAH 2OO7 yang penuh menyentuh hati dan bermakna..


















Dikesempatan ini saya sebagai warga Politeknik Port Dickson mengucapkan selamat maju jaya kepada semua peserta..


MAKSUD KHEMAH IBADAH

Ingin membawa kembali hakikat keImanan kepada para peserta dan juga fesilitator serta mendalami amalan sunnah dan adab Nabi S.A.W seharian serta mengetahui dan menghayati pengorbanan para Sahabat dalam memperjuangkan agama Islam yang Suci Ini..

KHEMAH IBADAH MERUPAKAN SEBUAH PROGRAM YANG BERMANFAAT UNTUK REMAJA UNTUK MENAIKKAN SEMANGAT KEISLAMAN,JATIDIRI DAN MENGETAHUI SEDIKIT SEBANYAK ILMU AGAMA UNTUK DIAMALKAN DALAM KEHIDUPAN.


OBJEKTIF PROGRAM:
· MEMBETULKAN KEHIDUPAN DIRI DAN PERSEPSI KEJAYAAN
· MEMBENTUK HUBUNGAN DAN UKHWAH
· MENDALAMI SEBANYAK MUNGKIN ILMU AGAMA,ADAB-ADAB , FADHILAT DAN JUGA CARA SUNNAH.
· MEMBENTUK AKHLAK SEBAGAI PELAJAR ISLAM
· MEMBERI PENGISIAN JASMANI DAN ROHANI PADA PELAJAR.


ada apa dengan KHEMAH IBADAH?

Khemah iBadah 2oo7 telah membawa kelainan dengan memberi peluang pelajar sem 1 untuk bersama-sama memartabatkan IMAN,ILMU dan AMAL..dan tujuan utama adalah memupuk semangat dalam ibadah tanpa paksaan dan datang pada Agama dengan keredhaan Diri..

POLITEKNIK PORT DICKSON sememangnya menunggu program sebegini dapat diadakan,kerana ia dapat mengeratkan Silaturahim peserta dan juga fesilitator tanpa batasan..jiwa dan hati bersatu dengan keriangan dan kebahagiaan berAMAL dgn agama..

antara peserta khemah ibadah 2oo7

PENSYARAH PENGIRING
· UST. MUHAMAD RAMLE B SALLEH
· UST. TUAN HJ. ZAMRI
· UST. OMAR

No comments:

gambar